שם הכותב: תאריך: 12 ינואר 2015

מעורבות הצרכנים:

כמשווקים יש לנו את הכוח להשפיע על מעורבות הצרכן ע״י הגדלת מעורבות הצרכן בתהליך הרכישה, ולבסוף להביא אותו למצב של לקוח נאמן. כמו כן, נוכל להוריד את מעורבות הצרכן למינימום, להפוך את תהליך הרכישה לאוטומטי ועם מאמץ מינימלי. לרוב לקוח זה יהיה לקוח חוזר, אך לא בוודאות נאמן.

ישנם מוצרים שמעורבות הצרכנים הינה הכרחית (חנות בגדים, מותג תינוקות) וישנם מוצרים שככל שהלקוחות פחות מעורבים כך עדיף למשווק (בנק, חברת סלולר). הסיכון הוא פרמטר עיקרי בחווית הקנייה של הלקוח: כסף, בטיחות, זמן שצורך, תועלת חברתית (חיובית או שלילית), פסיכולוגית וכד׳.

מאפייני המוצר, הצרכן והמצב הם שמרכיבים את רמת המעורבות של הלקוח:

מאפייני מוצרמה המוצר מציע לי, התועלת שלו. למה אני צריכה אותו מלכתחילה, למה אותו ולא מוצר אחר.

 

 

 

מאפייני מצבהסיטואציה שבה מתרחשת תהליך הרכישה או האינטרקציה של הלקוח עם המשווק. למשל, שעה ביום, חגים וימים מיוחדים, בר רפאלי כאורחת.

מאפייני הצרכןמאפיין דמוגרפי, תרבותי ואישיותי של הצרכן. המשווק לא יכול לשנות את מאפיינים אלה אלא פשוט להתאים את עצמו אליהם. למשל, בני הנוער נחשבים לאימפוסליביים וקונים בקלות, יחד עם זאת, הם נחשבים לפלח הכי לא נאמן באוכלוסייה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הורדת רמת המעורבות:

מאפייני המוצרהפחתת סיכונים ללקוח, לדוגמה משלוח הלוך חזור בחינם, יוצרים לו חוויה כמה שיותר פשוטה. הגברת עידוד ההתנסות, למשל בחדר כושר לא הצלחת לא שילמת.

מאפייני מצביצירת אווירה קלילה באמצעות הסחת הדעת של הלקוח מוזיקה חזקה, מפורסם שבא להשיק את המוצר וכד׳. הפוקוס הוא על הכול חוץ מעל המוצר.

מאפייני צרכןאיתור צרכנים עם מעורבות נמוכה יותר.

 

יצירת נאמנות אצל הצרכנים:

USPתועלת. למוצר שלי יש תועלת גבוהה יותר, למשל, אוטו חסכוני בדלק.

ESPערכים. למוצר יש תועלת סימבולית, רגשית וערכית. למשל אל עלהכי טוב בבית.

תועלת הדוניסטיתמוצר שיוצר הנאה וכיף וגורמת ללקוח לרצות את הכיף הזה שוב ושוב.

 

 

 

 

 

 

 

 


 



8 − שלוש =

תואר ראשון
תואר שני
מרצים