מחקר ככלי בפיתוח אסטרטגיה תקשורתית ושיווקית- הרצאת אורח של גב׳ נעמה שלו
לאחר שדאב עשו מחקר הם גילו שרק 2% מהנשים ברחבי העולם חושבות שהן יפות. ואז דאב השכילו ועשו קמפיין יופי– את יפה כי את אישה.
מאז שיצא המחקר הם עושים קמפיינים שעוסקים ביופי הנשי ובהערכה העצמית, בלי לדבר בכלל על המוצר.
תוצאות הקמפיין הביאו ל60 מיליון צפיות לסרטונים, ב-500 כתבות בערוצי לייף סטייל ואפילו סרטוני פארודיה. קהל היעד נקשר רגשית למוצר, מכיר את האג׳נדה ולבסוף קונה יותר מהמוצר.
ניתוח מידע משני:
פנימי– מידע פנים ארגוני ממחקרים קודמים, מידע שמנותח מתיקים של לקוחות מעסקאות קודמות ומכתבים מלקוחות.
חיצוני– כל מידע שנאסף ע״י ארגון חיצוני (למשל, הלמ״ס), מידע מכתבי עת, עיתונים וספרים ומחקרי מדף (למשל– באזילה).
מחקר ראשוני:
אומניבוס– מחקר שמתקיים בתדירות גבוהה– שבוע שבועיים. מדגם מייצג ואנונימי שנעשה דרך הטלפון או האינטרנט.
מחקר ייעודי– מחקר כמותי בנושא ספציפי, שנעשה באופן אנונימי דרך הטלפון או האינטרנט.
קבוצות מיקוד– מחקר איכותי שנעשה דרך דיון אינטראקטיבי, נעשה בד״כ כשלב מקדים לכמותי.
ראיונות– מחקר איכותי של לקוחות.
ממחקרים אלה מגיעים לתובנה: מהי שאיפת הלב של הצרכן.
ניתוח תובנות צרכן– כלילא
קיים קושי בזיהויי צרכים כיוון שאינם ניתנים לצפייה משום שמרבית מניעי האדם אינם גלויים, בעיקר אלו שנתפסים כלא נורמטיביים. הצרכן לא נותן ביטוי לצרכים ולמניעים לכאורה לא לגיטימיים, לא מודעים או אלה אשר נתפסים בעיניו לא רציונאליים. דווקא מניעים אלה בעלי השפעה עיקרית על התנהגות הצריכה.
המשווק מעוניין לחשוף את הצרכים/מניעים האמיתיים ע״י זיהוי הצורך/המניע מחייבת הבנה של כל עולם התוכן של הצרכן–הרגישויות, הפנטזיות, החלומות, הפחדים ולהתחקות אחר תפיסות אמיתיות שיש לצרכן כמו יחסיו למותגים מסוימים.